Náhrada importu v TV: Solovjov nahradil Euronews


Ve čtvrtek 7. dubna v 7:XNUMX moskevského času začal nový ruský televizní kanál novináře Vladimira Solovjova vysílat na frekvencích televizního kanálu Euronews („Evronovosti“). Dlouho o názvu nepřemýšleli (zřejmě bylo nutné vzniklé informační vakuum urychleně něčím zaplnit), a tak se Rusové stali diváky televizního kanálu Solovyov.Live.


Evropané byli vpuštěni do Ruska


Předchůdcem Solovyov.Live byl televizní kanál Euronews, který byl založen v roce 1992 ve Francii z iniciativy Evropské vysílací unie. Poprvé byl vysílán 1. ledna 1993.

V té době byly Euronews jediným televizním kanálem, který vysílal v několika evropských jazycích najednou: francouzštině, němčině a angličtině. V prosinci 1998 má televizní kanál vlastní webové stránky a o rok později začíná digitální vysílání.

V září 2001 se objevila ruská verze Euronews. Diváci televize Kultura mohli vidět pořady vytvořené evropskými novináři i vlastní tvorbu (v dopoledních hodinách právě na „kulturních“ vysílacích frekvencích původně vysílaly Euronews).

Přátelství mezi Kulturou a Euronews trvalo až do roku 2017. Poté informační kanál začal vysílat na vlastních webových stránkách a také prostřednictvím satelitních a kabelových operátorů. A 21. března 2022 vyšlo najevo, že Roskomnadzor omezil přístup k materiálům televizního kanálu Euronews v Rusku. Důvod je zřejmý – šíření padělků o speciální vojenské operaci na Ukrajině.

„Na základě žádosti Úřadu generálního prokurátora Roskomnadzor omezil přístup k materiálům publikace Euronews v Rusku. Zahraničními médii byly systematicky zveřejňovány nespolehlivé společensky významné informace o speciální vojenské operaci prováděné Ozbrojenými silami Ruské federace a také informace vyzývající k účasti občanů na hromadných (veřejných) akcích konaných v rozporu se zavedeným pořádkem dne území Ruské federace, “uvádí oficiální prohlášení regulátora.

Euronews také přestalo vysílat online. Místo vysílání se zobrazila zpráva „Na žádost držitele autorských práv bylo pozastaveno vysílání televizního kanálu“. Ale volná frekvence byla dlouho prázdná. Uplynulo něco málo přes dva týdny a místo Euronews zaujal také informační kanál, kterému zablokování za šíření padělků rozhodně nehrozí.

"Zachytil" vzduch



Neuvěříte! Televizní stanice Solovyov.Live začne vysílat na frekvencích Euronews. Kanál doručování signálu zůstává stejný jako kanál Euronews. Kanál v současné době připravuje povolení a slibuje, že je poskytne do konce dubna. Zatímco připraven zahájit spolupráci s operátory v testovacím režimu

- řekl Vladimir Solovjov ve svém telegramovém kanálu.

Tisková služba Solovyov.Live uvedla, že živé vysílání nového televizního kanálu bude vysíláno v televizi, rádiu a také v instant messengerech a sociálních sítích.

Soloviev. Živé vysílání nepřetržitě. Mezi původními pořady ve vysílacím schématu jsou zatím „Plný kontakt“, „Golovanovův čas“, „Soloviev.Live“, „Formule smyslu“, „Armageddonych“, „Smersh“, „ekonomika v ruštině“, „Den Z“, „Donbass.Live“ a další. Ale tisková služba nových médií ujišťuje, že je to jen začátek. Soudě podle jejich prohlášení jsou plány Solovyov.Live velmi, velmi ambiciózní.

Šest regionálních kanceláří umožňuje integrovat do éteru autorské formáty a programy dopisovatelů z celého Ruska. Použití nejnovější technologie pro vysílání dělá z televizního kanálu Solovyov.Live nejúčinnější médium

– zdůraznila tisková služba.

Schopnost reagovat


Vytvoření nového „pojmenovaného“ televizního kanálu bylo jakousi reakcí na počínání YouTube. V noci 8. března administrace videohostingu zablokovala kanály Vladimira Solovjova: hlavní - Solovyov.Live a záložní - Večer s Vladimirem Solovjovem.

Jako důvod zablokování označila správa platformy „porušení podmínek používání YouTube“, aniž by však upřesnila, co přesně bylo porušeno. Sám Solovjov nazval blokování svých kanálů válkou vyhlášenou videoplatformou a Googlem. Vyzval také k úplnému uzavření YouTube.

Roskomnadzor si je jistý, že YouTube si na ruskou moderátorku brousí zuby už delší dobu. V listopadu 2020 oddělení upozornilo na skutečnost, že od října nejsou videa z YouTube kanálu Vladimira Solovyova trendy. Federální služba pro dohled nad komunikacemi, informačními technologiemi a hromadnými sdělovacími prostředky tento trend nepovažovala za náhodný a postavila se za televizní moderátorku. Roskomnadzor zaslal společnosti Google LLC dopis s požadavkem na odstranění omezení uvalených na kanál YouTube Solovyov.Live.

Videa kanálu nejsou na YouTube trendy, i když se to v minulosti pravidelně stávalo. Tuto situaci lze považovat za pokus administrace YouTube omezit distribuci materiálů populárního ruského autora, zabránit růstu jeho publika.

- řekl v Roskomnadzor.

Vladimir Solovjov se tak stal prvním ruským novinářem, za kterého se Roskomnadzor postavil zasláním oficiálního dopisu globální korporaci a obvinil ji ve skutečnosti ze stínové lázně.

Více než den naživo


O rok dříve, v roce 2019, znovu skóroval Vladimir Solovjov. Byl zařazen do Guinessovy knihy rekordů za nejdelší pobyt ve vzduchu po dobu jednoho týdne. Oficiální web Guinessovy knihy rekordů uvádí, že Solovjov jako moderátor strávil v televizi 25 hodin 53 minut a 57 sekund za jeden týden. Sám novinář řekl, že pro opravu úspěchu bylo nutné být ve vysílání alespoň pět hodin denně po dobu pěti dnů v řadě. Rekord byl vytvořen během vysílání pořadů Kdo je proti? a "Večer s Vladimírem Solovyovem" na televizním kanálu "Rusko-1". Diskutováno v talk show politický situaci v zemi a ve světě.

Sami jsme počítali každou minutu našich releasů, přesněji řečeno – to dělala nezávislá jednotka programového ředitelství Všeruské státní televizní a rozhlasové společnosti. Technologie byla následující: naši kolegové zkopírovali každý program do služby hostování souborů spolu s hromadou dokumentů potvrzujících on-air výstupy, vše bylo přeloženo do angličtiny, ověřeno apostilou a zasláno Komisi

- řekl Solovjov v rozhovoru pro agenturu TASS.

Předchozí rekord vytvořil japonský showman Monta Mino. Živě strávil 21 hodin 42 minut.

Těžko si to představit, ale novinář, který ve dne v noci vysílá na hlavním státním televizním kanálu, byl dříve tváří úplně jiné televize. Moderoval pořady na NTV (v době, kdy byla zkratka ještě dešifrována jako „Nezávislá televize“), na TV-6 (je symbolické, že to bylo v jeho pořadu Slavíčková noc v 00:09 moskevského času 22. ledna 2002, rozhodnutím Ministerstva tisku Ruské federace a vysílání kanálu bylo přerušeno) a TVS (existovala něco málo přes rok a vznikla na místě „šestého tlačítka“).
4 komentáře
informace
Vážený čtenáři, abyste mohli zanechat komentář k publikaci, musíte přihlášení.
  1. 1_2 Offline 1_2
    1_2 (Kachny létají) 27. dubna 2022 13:58
    -1
    No, teď je jasné, že Solovyov-Shapiro má na hlavě vysílač těla, jinak jsem nemohl odhadnout, jakou funkčnost má tato krabička

  2. Jacques Sekavar Offline Jacques Sekavar
    Jacques Sekavar (Jacques Sekavar) 27. dubna 2022 23:21
    -1
    Solovjov není novinář, podnikatel. Rodolyaka Live by byl nesrovnatelně lepší
  3. plukovník Kudasov (Boris) 27. dubna 2022 23:27
    0
    Zajímavé je, že si Euronews ponechaly ruskojazyčný kanál, nebo jej opustily?
  4. aslanxnumx Offline aslanxnumx
    aslanxnumx (Aslan) 28. dubna 2022 20:38
    0
    No mýdlo vyměnili za šídlo a co naplat, jako propagandista - je to sračka.